1947–2022 рр. – самохідні комбайни

Можливість годувати весь світ

Поява самохідного кормозбирального комбайна змінила уявлення світу про збір урожаю. Сьогодні комбайни John Deere забезпечують жнива більше ніж половини зернових культур у світі. Історія їхнього успіху – від моделі 55 до серії X – це історія технічних інновацій і високоякісної підтримки клієнтів у мережі професійних дилерів.

  • 1947 рік – початок

    Модель John Deere 55 була попередником сьогоднішніх комбайнів. Водійське місце по центру розташовувалося високо вгорі, завдяки чому було добре видно прийомну камеру молотарки та жатку. Двигун був розташований близько до задніх коліс позаду водія. Зерновий бункер був розташований близько до переднього мосту для забезпечення більшої стабільності, а додаткова вага на передньому мосту посилювала тягу, завдяки чому задні колеса звільнялися для маневрування. Можливість збору 1,6 га/год (12 га/год у серії X) трансформувала продуктивність.

  • 1970 рік – причіпна жатка QuickTach

    У минулому жатки були вбудовані в прийомну камеру молотарки, а їх установлення могло тривати понад годину. Комбайн вирушав до поля з приєднаною жаткою, а тому його ширина становила 2,55 м у Європі. Система QuickTach, яку було представлено в комбайнах 3300-7700, давала змогу чіпляти жатку за комбайном і встановлювати її вже на полі лише за кілька хвилин. Це дозволило використовувати ширші моделі з більшою продуктивністю, завдяки чому продуктивність комбайнів подвоїлася протягом наступних 10 років.

  • 1982 рік – вбудована кабіна серії 1000

    Перші кабіни почали з’являтись у 1960-х як додаткова можливість. Вони мали дуже базову конструкцію, що давала водієві змогу сховатися подалі від пилу, але були шумними та максимально некомфортними в спеку. Лише в 1982 році в серії 1000 з’явилася кабіна в її сьогоднішньому розумінні. Вона була тихішою та мала кращу конструкцію. У ній було встановлено систему кондиціонування повітря, а протягом наступних років – додаткові електронні системи.

  • 1996 рік – прототип приймача StarFire

    У середині 1990-х компанія John Deere почала співпрацювати з Лабораторією реактивного руху NASA, щоб розробити систему позиціонування для комбайна. Це потребувало інвестицій у мережу наземних референсних станцій для виправлення сигналу супутника через помилки, що були спричинені іоносферою й іншими явищами. Цей прототип, відомий як Green Eggs and Ham, дав змогу в 1998 році запустити першу систему StarFire з точністю 30 см. Найновіша версія приймача StarFire 7000 тепер забезпечує точність відстеження до 2,5 см.

1954 рік – комбайн для роботи на схилах

1954 рік – комбайн для роботи на схилах

Самовирівнювальну підвіску 55H створено з урахуванням досвіду John Deere у розробці комбайнів для роботи на схилах. Усе почалося з моделі 36B, яку тягнули коні, у 1936 році. У маркетингових роликах демонструвалося багато функцій, які зараз можуть упізнати водії: рульове управління з гідропідсилювачем, потужні дискові гальма та ходовий привод зі змінною швидкістю.

1963 рік – гусениці

1963 рік – гусениці

Перші гусениці було розроблено на основі будівельних машин. Сталеві пластини потрібно було постійно змащувати, а швидкість руху дорогою була малою. Тут вони використовуються для збору врожаю рису в Італії. Вони мали такий самий трикутний профіль, як і сучасні гусениці, але надійні гумові гусениці стали доступні лише через 40 років.

1992 рік – перший у світі гібридний комбайн

1992 рік – перший у світі гібридний комбайн

Циліндровий зубчатий сепаратор (CTS) поєднував великий циліндр і підбарабання, а також два передні ротори, що забезпечували додаткову можливість обмолоту. Це був єдиний у світі гібридний комбайн до 1996 року, доки не закінчилася дія патенту John Deere. Компактний вузький корпус забезпечував виняткову прохідність. Ця модель досі продається в Азії для збору врожаю рису.

1999 рік – дисплей Greenstar 1

1999 рік – дисплей Greenstar 1

Використовуючи Parallel Tracking, водій мав дуже зосереджуватися, щоб тримати комбайн на центральній лінії. Лише у 2002 році поява AutoTrac забезпечила по-справжньому автоматичну навігацію. На дисплеї також були доступні Harvest Monitor і ПЗ для складання карти врожайності. Багато з тодішніх функцій доступні й сьогодні.

2002 рік – зв’язок машини

Колись використовувалися прапорці, щоб повідомити про те, що комбайн потрібно розвантажити. Потім з’явилися короткохвильові радіо- та мобільні телефони. Використання бортової електроніки для забезпечення зв’язку машини за допомогою системи JDLink – це найбільша інновація в галузі за останні 20 років. Передача даних про продуктивність і позиціонування машини в реальному часі для віддаленого відстеження трансформує планування роботи, логістику збору врожаю й не тільки.

2010 рік – 500 000-й комбайн

2010 рік – 500 000-й комбайн

20 травня 2010 року Ґреґ Бріґґс із Cisco (штат Іллінойс, США) отримав 500 000-й комбайн John Deere моделі 9870 STS. Система одиночного зубчатого сепаратора була основною відмінністю від традиційної системи соломотряса та виявилася такою успішною, що й досі використовується в комбайнах серії S – найпопулярнішій моделі комбайнів у світі.

  • 1947 рік – модель 55

  • 1964 рік – моделі 330/430

  • 1964 рік – моделі 530/630/730

  • 1972 рік – серії 900/905

  • 1987 рік – серія 1100

  • 1992 рік – серія 2000

  • 1998 рік – серія CTS

  • 2007 рік – серія T

  • 2007 рік – серія S

  • 2020 рік – серія X